Общи условия за ползване

Тази уебстраница съдържа Общите условия за ползване на уебсайта www.marco-loretti.bg, чийто оператор е компанията NextLevel, spletna prodaja, d.o.o., Usnjarska cesta 18, SI-1275 Šmartno pri Litiji, Slovenia, ДДС №: SI24280151, номер на регистрация: 8476845000 (наричан по-долу: Компания).

Чрез използването на този уебсайт, вие се съгласявате, че сте запознати с Общите условия за ползване (наричани по-долу: Общи условия) и напълно ги разбирате и приемате.

Общите условия са основата за целия процес на работа на онлайн магазина Marco Loretti (наричан по-долу: Доставчик). Общите условия уреждат бизнес отношенията между онлайн клиента и Доставчика, като също така определят правилата и задълженията на клиента и Доставчика.

Общите условия започват да се прилагат веднага щом посетите уебсайта с домейн www.marco-loretti.bg и се прилагат за целия уебсайт, т.е. за всички страници и подстраници на уебсайта. Общите условия, които са валидни по времето на поръчката, обвързват потребителя и Доставчика. При поръчка, клиентът напълно се съгласява и приема текущите приложими Общи условия.

Доставчикът се стреми да поддържа информацията на уебсайта актуална, като същевременно си запазва правото да променя съдържанието на уебсайта, продуктите, услугите, цените и Общите условия без предварително известие и без да поема отговорност. Всяка и всички потенциални промени следва да се прилагат като част от Общите условия от момента на публикуването им. Доставчикът също така си запазва правото да изтегли един, повече или всички продукти от предложенията си, както и временно или перманентно да ограничи достъпа до уебсайта.

Всички текстове, изображения, видеа и всякакви други материали са създадени, редактирани и публикувани от Доставчика с цел да представи и опише продуктите и услугите по възможно най-добрия начин. Ние си запазваме правото да допускаме потенциални грешки или неточности в съдържанието: текст, изображения, видео материал или друга информация на уебсайта. Действителният външен вид и функционалност на артикула могат да се различават от контекстуалното представяне на уебсайта.

Всички продукти, които се продават, са проверени и отговарят на най-високите стандарти за безопасност, като Доставчикът не носи отговорност за каквито и да е щети, причинени от продукти, поръчани от уебсайта www.marco-loretti.bg.

 

ИНФОРМАЦИЯ ЗА КОМПАНИЯТА (НОМЕР НА РЕГИСТРАЦИЯ И НОМЕР НА ВПИСВАНЕ)

NextLevel, spletna prodaja, d.o.o.

Usnjarska cesta 18

SI-1275 Šmartno pri Litiji

Slovenia

Номер на регистрация: 8476845000

ДДС №: SI24280151

Платец на ДДС: Да

Дата на вписване в регистъра: 24 юли 2019 г.

Класификация (Стандартна класификация на дейностите според законодателството на Словения) G47.910 – Продажба на дребно чрез куриерски фирми или чрез Интернет

 

ПРАВНА ОСНОВА / ПОКУПКА В ОНЛАЙН МАГАЗИНА MARCO LORETTI

Общите условия (на онлайн магазина Marco Loretti) се позовават на Закона за защита на потребителите в Словения (наричан по-долу: ZVPot-UPB2), Закона за защита на личните данни в Словения (наричан по-долу: ZVOP-1), Закона за електронни съобщения в Словения (наричан по-долу: ZEKOM-1), Общия регламент за защита на данните (наричан по-долу: GDPR) и са съставени в съответствие с горепосочените закони, като са взети предвид и препоръките на Словенската търговска камара и международните закони за електронна търговия.

Преди да използвате уебсайта www.marco-loretti.bg, ви препоръчваме да прочетете и прегледате Общите условия, тъй като те осигуряват професионални бизнес отношения между Доставчика и потребителя, като дефинират техните права и задължения. Клиентът и Доставчикът са обвързани от Общите условия, които са описани на уебсайта в момента на покупката (онлайн поръчката). Преди окончателното потвърждение на покупката на определен продукт, на клиента се препоръчва да се съгласи напълно с Общите условия. Чрез потвърждаване на поръчката, клиентът потвърждава, че разбира, приема и напълно се съгласява с тях.

 

ЦЕНИ

Всички цени са в ЕВРО и с включен ДДС. Според Закона за ДДС в Словения (ZDDV-1), NextLevel, d.o.o. е ДДС платец. Цените са валидни от деня на публикуването, а текущата ценова листа е валидна до анулирането й. Ние си запазваме правото да променяме цените без предварително известие. Ценовата листа няма предварително определен срок на валидност, а текущата публикувана цена, т.е. цената, която се показва, когато клиентът разглежда уебсайта и по времето на извършване на поръчката, е валидна. Клиентът вижда общата цена за един или повече артикули, стойността на ДДС, куриерските такси и застраховката в своята количка с покупки, и по-късно, когато попълва формуляра за завършване на поръчката. Когато клиентът потвърди поръчката, договорът за покупка между клиента и Доставчика е окончателно сключен. При потвърждаване, клиентът се съгласява с Общите условия, както и с крайната цена на дребно на продукта или услугите. Всички общи условия и условия на плащане обвързват двете страни, Доставчика и клиента. При потвърждаване на поръчката, клиентът получава потвърждение за извършена поръчка на посочения имейл адрес.

Промоционалните цени имат предварително определен срок на валидност; валидността на промоцията е написана до цената с отстъпката, или на страницата за представяне на продукта.

 

МЕТОДИ НА ПЛАЩАНЕ

Доставчикът позволява на клиентите си да плащат за продуктите и услугите си чрез следните методи на плащане:

  • наложен платеж - цената на покупката се заплаща директно на куриера при доставка;
  • дебитна или кредитна карта - цената на покупката се заплаща чрез карта MasterCard или Visa;
  • банков превод - цената на покупката се заплаща чрез превод към банковата сметка на Доставчика;
  • PayPal - цената на покупката се заплаща чрез личния PayPal акаунт на клиента.

Можете да изберете метода на плащане при последната стъпка или в количката с покупките, където ще трябва да въведете цялата информация, необходима за завършване на поръчката. След извършването на покупка, ще получите потвърждение за направената поръчка на вашия имейл адрес, като то ще бъде съхранено и на сървъра на Доставчика. След като покупката бъде завършена, потвърждението на поръчката е налично за клиента и за Доставчика по всяко време.

 

ПОЩЕНСКИ УСЛУГИ

В допълнение към цената на закупуване, клиентът трябва да заплати таксата за пощенски услуги, освен ако не е изрично посочено, че:

  • пощенските услуги са включени в цената, или
  • че доставката е безплатна, или
  • че клиентът е избрал стандартна доставка.

Клиентът е наясно с пощенските такси, преди да завърши покупката.  Ако изберете стандартна доставка, доставката ще бъде безплатна. Ако изберете експресна доставка, цената за доставка ще бъде 10 лева. Ако изберете наложен платеж, ще ви бъде начислена такса в размер на 1,99 лева; ще бъдете освободени от тази такса ако изберете който и да е от останалите методи за плащане.

 

ДОСТАВКА НА АРТИКУЛИ

Независимо кой метод за плащане ще изберете, доставката се извършва от "Еконт Експрес" ООД (наричана по-долу: Еконт Експрес). Вие ще видите цялата информация, свързана с доставката, в имейл при получаване на потвърждението на поръчката. Еконт Експрес обикновено извършва доставки сутрин. Доставката е възможна до дома ви (адреса, който сте предоставили за доставка в количката с покупки) или до Еконтомат, ако не можете да вземете пратката си в часа на доставката. Ако изберете наложен платеж, ще ви бъде начислена такса в размер на 1,99 лева; ще бъдете освободени от тази такса ако изберете който и да е от останалите методи за плащане. Ако стоките са налични, времето за доставка е от 2 до 5 дни. Клиентът ще бъде известен за точната дата за доставка по имейл. Ако стоките не са налични, клиентът ще бъде уведомен за промяната в условията за доставка в рамките на един (1) ден. Доставените стоки включват и бележка за доставка; клиентът ще получи фактура и линк към ръководството за потребителя по имейл. Пазете фактурата, тъй като тя може да се използва като основание за обработка на гаранционни искове.

Доставчикът не поема отговорност за забавени и повредени продукти, за които отговорност носи съответния куриер. Клиентът се задължава да прегледа незабавно пратката след доставка и в случай на каквато и да е щета, незабавно да уведоми куриера и с негова помощ да подготви жалба за увреждане при доставка.

 

ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПРОДУКТА И ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ

Стремим се да предлагаме само продукти с високи стандарти за безопасност. Въпреки това, няма как напълно да отхвърлим възможността някои продукти да са произведени с дефект или друга неизправност. Стремим се да представяме продуктите възможно най-точно и колкото се може по-детайлно чрез нашите описания, изображения и видео съдържание, но не можем да кажем със сигурност, че цялата информация в онлайн магазина е съвсем точна. В някои случаи може да има разминавания между представянето на информацията за продукта и реалното състояние.

Когато получите пратката, трябва внимателно да прочетете инструкциите за всеки артикул и да изпробвате работата и функциите на продукта, самостоятелно и безопасно. Клиентът трябва, по свое усмотрение да прецени, дали продуктът може да причини щети върху имуществото, здравето или други щети. Клиентът използва всеки закупен продукт или продукти от Доставчика на свой собствен риск. В случай, че смятате, че продуктът може да бъде вреден за здравето или може да причини други щети, не използвайте продукта и се свържете с Доставчика незабавно. Уговорете се с Доставчика за връщане на продукта, а той от своя страна ще уреди проверка на безопасността на продукта и ще ви уведоми за резултатите по телефон или имейл.

 

ПОРЪЧКА НА СТОКИ

Приемаме поръчки чрез всички канали за комуникация (директно онлайн пазаруване, Facebook Messenger, Instagram, чат на живо, имейл, телефон, WhatsApp, SMS ...). Всички поръчки се съхраняват в нашите регистри. Не се изисква регистрация за клиента, тъй като той може да извърши поръчката си като гост. Необходимата информация за поръчка е име, фамилия, адрес, имейл адрес, телефонен номер, избран артикул и количество. Преди да завърши поръчката, клиентът може да а прегледа и да направи промени при необходимост. Ако клиентът иска да промени или откаже поръчка след като я е потвърдил, той трябва да ни уведоми по имейл или телефон преди пратката да бъде изпратена.

 

Обработка на поръчани стоки
  • След преглед на офертата, клиентът избира желания артикул като натиска върху него, което го отвежда на страницата с описанието на продукта. След това клиентът избира желаното количество и го потвърждава чрез натискане на бутона ‘Добави в количката’. Клиентът може да добави други артикули в количката с покупки, повтаряйки процедурата, описана по-горе, или да продължи към раздела за ‘Преглед на количката’, където може да премахне продукти или да промени количеството. Чрез натискането на бутона ‘Завършване на поръчката’, клиентът достига до последната страница за оформяне на поръчката, където въвежда и отбелязва цялата необходима информация. На последната страница, клиентът може отново да прегледа избраните артикули, количеството и крайната цена на дребно. Той потвърждава покупката чрез натискането на бутона ‘Завърши поръчката’.
  • Когато клиентът завърши поръчката, той получава потвърждение за поръчката на имейл адреса си, съдържащо цялата важна информация за покупката (артикули, количество, цена) и доставката. В този момент, клиентът трябва още веднъж подробно да огледа поръчката и да докладва всяка грешка или промяна, свързана с поръчката възможно най-бързо и не по-късно от един (1) час след потвърждението за поръчка. Клиентът може да откаже поръчката само до момента, в който тя не бъде изпратена. Клиентът може да изпрати съобщение за отказ посредством всеки канал за комуникация, заявявайки, че желае да откаже поръчката. То трябва да включва име, фамилия и адрес на клиента, поръчан артикул и номер на поръчка.
  • Ако няма ограничения и клиентът не откаже поръчката, Доставчикът продължава с обработката на поръчката. Първо, Доставчикът проверява наличността и изчислява очакваното време за доставка на артикула или артикулите. След това Доставчикът информира клиента по имейл и/или чрез SMS за потвърждението на поръчката и посочва очакваното време за доставка. Ако един или няколко артикула са налични, Доставчикът ще изпрати пратката на клиента в рамките на 1 до 3 дни чрез куриерска услуга. В противен случай, Доставчикът известява клиента за точната дата на доставка по имейл и/или чрез SMS. При получаване на артикулите, клиентът получава и бележка за доставка; клиентът ще получи фактура и линк към ръководството за потребителя по имейл.

 

Договор за покупка

В момента, в който клиентът потвърди поръчката чрез натискане на бутона ‘Завърши поръчката’, договорът за покупка между Доставчика и клиента е неотменимо сключен. Следователно клиентът потвърждава и се съгласява с всички условия на договора за покупка, избраното количество, артикулите и цената на дребно, както и напълно приема Общите условия. От този момент, всички условия на покупката са твърдо определени и се прилагат и за двете страни, клиента и Доставчика. Договорът за покупка се съхранява в електронен вариант в регистрите на сървъра на Компанията. Клиентът получава имейл с потвърждение на поръчката.

 

АНУЛИРАНЕ НА ДОГОВОР

Във връзка с текущите разпоредби на Членове 43, 43.a, 43.b, 43.c, 43.č, 43.d, 43.e, 43.f и 43.g на Закона за защита на потребителите в Словения (Държавен вестник на Република Словения, № 98/04, 114/06, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 и 31/18; наричани по-нататък ZVPot-UPB2) и в съответствие с разпоредбите на приложимото законодателство и съответните закони за защита на потребителите в ЕС, клиентът разполага с период от 14 (четиринадесет) дни, за да информира Компанията, че анулира сключения договор от разстояние или договор извън търговския обект, без да е задължен да посочва причина. В съответствие с вътрешните правила на Доставчика Клиентът разполага с тридесет (30) дни, за да се откаже от Договора за покупко-продажба. Клиентът има правото да прегледа и изпробва продукта до степен, която е необходима, за да се определи действителното състояние на продукта, преди да поиска прекратяване на договора. Клиентът трябва да предостави цялата необходима информация (име, фамилия, номер на поръчка, дата на фактура и др.), като по този начин заявката му ще бъде обработена безпроблемно. В съответствие с параграф седми на Член 43.d от ZVPot-UPB2, клиентът, когато връща продукти, не заплаща други разходи, освен тези, които се отнасят директно към връщането на стоките. Клиентът трябва да върне продукта(ите) в рамките на тридесет (30) дни от заявяването на анулиране на договора (за покупка). Докато Доставчикът не получи обратно върнатите стоки, или клиентът не предостави на Доставчика доказателство, че е изпратил стоките обратно, Доставчикът не бива да възстановява платената сума. Анулирането на договора се отнася само за физически лица, юридическите лица нямат право на прекратяване на договора.

Клиент, който прекрати договора, трябва да върне продукта непокътнат и в същата опаковка и количество, като при поръчката от нашия онлайн магазин. От момента на анулиране на договора, той трябва да прекрати използването на продукта. В случай на повреда на продукта или опаковката, стойността на артикула трябва да бъде намалена (параграф пети на Член 43.č от ZVPot-UPB2). Ако Доставчикът определи, че стойността на стоките е намалена поради употреба, която не е била необходима за определяне на характеристиките, работата или естеството на стоките, клиентът може да носи отговорност за намалената стойност на стоките. Ако продуктът е повреден или клиентът не върне точно същото количество продукти, Доставчикът може да откаже заявката на клиента за анулиране на договора, или клиентът бива задължен да компенсира щетите. Доставчикът ще направи снимки на всеки върнат продукт, неговата опаковка и доставка, като доказателство, а снимките ще бъдат съхранени на сървъра на Доставчика.

В съответствие с параграф втори на Член 43.č от ZVPot-UPB2, клиентът трябва да поиска анулиране на договора в рамките на четиринадесет (14) дни от придобиването на действителното притежание на стоките. В съответствие с вътрешните правила на Доставчика Клиентът разполага с тридесет (30) дни, за да се откаже от Договора за покупко-продажба. Клиентът може да уведоми Доставчика за анулиране на договора чрез изпращане на имейл до [email protected] или чрез обикновена поща на следния адрес: NextLevel, d.o.o. – RETURNS, Usnjarska cesta 18, SI-1275 Šmartno pri Litiji, Slovenia. Заявката за анулиране на договор и изпращането на продукта се считат за изпратени в срок, ако клиентът изпрати пратката в определения срок. Клиентът носи тежестта за доказване на упражняването на правото за своевременно прекратяване на договора, както е посочено в горепосочения член.

Формулярът за анулиране на договора (за покупка) може да бъде открит тук. Попълнения формуляр значително ще улесни целия процес за Доставчика и клиента, затова ви молим да ни изпратите заявлението за анулиране на договор по имейл или обикновена поща.

Когато клиентът подаде заявка за анулиране на договор, Доставчикът трябва, в съответствие с Член 43.d от ZVPot-UPB2, да възстанови платената сума при закупуване не по-късно от четиринадесет (14) дни след получаването на заявката за анулиране на договора или изпращането на продукта за връщане. Цялата платена сума при закупуване трябва да бъде възстановена на клиента посредством същия метод на плащане, който е използван при покупката, освен в случаите, в които клиентът изрично не заяви възстановяването на сумата да стане посредством друг метод на плащане, и ако клиентът, в този случай, не поема никакви разходи. Клиентът няма да получи възстановяване на допълнителните разходи, възникнали в резултат на неговия избор на друг метод на доставка, който не е икономически изгоден, като например стандартната доставка на Компанията.

В случай на прекратяване на договора, когато методът за плащане, избран от клиента, е бил плащане при доставка в брой или с кредитна или дебитна карта, възстановяването на средствата се извършва посредством банков превод. За тази цел, компанията NextLevel, d.o.o. има нужда от информация за банковата сметка на клиента, която той трябва да изпрати по обикновена, препоръчана поща или по имейл. В случай, че не бъде изпратена информация за банковата сметка, въпреки неколкократните напомняния, компанията NextLevel, d.o.o. си запазва правото да издаде ваучер на стойността на върнатите стоки.

Ако при инспекция на продукта, Доставчикът определи, че продуктът е повреден и не работи поради неправилна или неподходяща употреба, която не е била необходима за определяне на действителното естество, работа и характеристики на продукта, той трябва да отхвърли искането. Могат да възникнат допълнителни разходи за повторна доставка на продукта, ако клиентът желае да го получи отново.

В съответствие със закона за защита на потребителите в ЕС, ние си запазваме правото да откажем връщането на определени продукти. Такива стоки например включват хигиенни продукти, продавани в запечатана опаковка, ако клиентът е разпечатал тази опаковка след получаването на стоките. В съответствие с правните разпоредби, отнасящи се за гореописаното, клиентът трябва да върне тези стоки при нас за инспекция в оригиналната им, запечатана опаковка. След получаване и инспектиране на такива стоки, заявката на клиента трябва да бъде обработена според приложимите разпоредби, уреждащи тази сфера.

Ако Компанията не успее да изпълни задълженията си според Член 43.c от ZVPot-UPB2 в пълния им размер, периодът за анулиране на договора следва да бъде три (3) месеца. В случай на доставка на стоки, този период започва да тече от датата, на която клиентът получи стоките, а в случай на предоставяне на услуга - в деня на сключване на договора. След изтичането на този период, изтича и правото на клиента за анулиране на договора.

Стоките могат да бъдат върнати само отдалечено чрез куриерска услуга, физическата доставка до адреса на Доставчика не е възможна.

Ако клиентът анулира договора, Компанията трябва да му възстанови всички направени плащания възможно най-скоро, но не по-късно от четиринадесет (14) дни след получаване на съобщение за анулиране на договора (втори параграф на Член 43.d от ZVPot-UPB2) или след получаването на пратката с върнатия продукт. Когато клиентът анулира договора, той заплаща само разходите за връщане на стоките, освен ако Компанията не плати тези разходи, или ако Компанията не успее да информира предварително клиента, че е негово задължение да плати разходите (Закон за изменение на Закона за защита на потребителите в Словения, наричан по-нататък: ZVPot-F).

 

МАТЕРИАЛНИ ДЕФЕКТИ И РЕКЛАМАЦИИ ЗА МАТЕРИАЛНИ ДЕФЕКТИ

По силата на Член 37 от ZVPot-UPB2, Доставчикът трябва да достави стоките на клиента според договора и носи отговорност за материални дефекти и грешки според разпоредбите на неговите задължения.

Дефектът е материален:

  • ако артикулът няма необходимите характеристики за нормална употреба или приложение;
  • ако артикулът няма необходимите характеристики за определена цел, за която клиентът го закупува и която е била известна или е следвало да бъде известна на клиента;
  • ако артикулът няма характеристиките и качествата, които са били изрично или мълчаливо договорени или предписани;
  • ако продавачът е доставил артикул, който не съвпада с модела или образеца, освен ако те не са показани само с цел известяване.

Възможността за нормална употреба на стоките трябва да бъде определена по отношение на обикновени продукти от същия вид и по отношение на изявленията на продавача, отнасящи се за характеристиките на стоките, направени от производителя или продавача, в частност реклами, представяния на продукта или референции за самите продукти.

Отговорността за материални дефекти и грешки в закона е предмет на разпоредбите на закона, уреждащ договорните задължения, освен ако в ZVPot-UPB2 не е посочено друго.

В съответствие с Член 37.а на ZVPot-UPB2, клиентът може да упражни правото си по отношение на материалните дефекти, като уведоми Доставчика в рамките на два месеца от датата, когато е бил забелязан дефекта. Клиентът трябва да позволи на Доставчика да инспектира артикула, като клиентът трябва точно да опише дефектите в известието за дефект. Клиентът може да изпрати известие за дефект на Доставчика лично, като в този случай Доставчикът трябва да издаде съответното потвърждение на клиента, или да го изпрати към централния офис на Компанията, където е бил закупен артикула, или до агент на Доставчика, с който той има сключен договор.

В съответствие с Член 37.b от ZVPot-UPB2, Доставчикът не носи отговорност за материални дефекти върху стоки, когато:

те се появят две години след доставката на стоките;

  • се появяват една година след доставката на стоките, ако обект на договора между клиента и Доставчика са използвани стоки.
  • Дефект върху артикула се счита, че е бил наличен и при доставката, ако той се появи в рамките на шест месеца от доставката.

В съответствие с Член 37.с от ZVPot-UPB2, клиентът, който надлежно е уведомил продавача за дефекта, има право да поиска от Доставчика:

  • да отстрани дефектите върху стоките, или
  • да поиска възстановяване на част от платената сума, пропорционална на дефекта, или
  • да замени дефектните стоки с нови, работещи стоки, или
  • да възстанови платената за стоката сума.

Във всеки един от случаите, клиентът има правото да поиска от продавача компенсация за щетите, и особено за компенсиране на разходите за материали, резервни части, работа, пренос и транспорт на продукти, произтичащи от изпълнението на задълженията, посочени в първия параграф на Член 37.С от ZVPot-UPB2. Правата на клиента изтичат две години след като е информирал Доставчика за материален дефект.

Формулярът за материален дефект е наличен тук.

 

ГАРАНЦИЯ

В съответствие с Член 19 от ZVPot-UPB2, разходите за материали, резервни части, работа, трансфер и превоз на продуктите, произтичащи от отстраняването на дефекти или гаранционната замяна на продукт с нов се дължат от продавача. Във връзка с това е издадена Наредба за стоки, за които се издава гаранция за съответствие в Словения (Държавен вестник на РС, No. 14/12; наричана по-долу: Наредба за стоки). Член 1 от Наредбата за стоките посочва видовете стоки, за които се издава гаранция за безупречна работа, началната дата на гаранционния период и най-краткият гаранционен период. В съответствие с Член 2 на Наредбата за стоките, за домакински продукти, за продукти от автомобилната и сходна индустрия, селскостопански машини и устройства, и машини и устройства за обработване на малки площи, продукти от информационни технологии, спортно оборудване и реквизит, продукти от областта на радиокомуникациите, аудио и видео технологиите, електрически медицински устройства и противопожарни устройства се издава гаранция за безупречна работа с минимален срок от една година.

Артикули, които имат гаранция, се предоставят със сертификат за гаранция, или тя се посочва във фактурата. В случай, че продуктът не работи или спре да работи в гаранционния период, клиентът може да се възползва от правото си на гаранция. Клиентът може да приложи правото си на гаранция следвайки инструкциите, посочени в сертификата за гаранция и прилагайки фактурата. В съответствие с разпоредбите в Наредбата за стоките, при покупка на определени продукти (електрически уреди), клиентът получава едногодишна гаранция, която може да бъде удължена до две години за определени продукти. Ако няма включена гаранция, или няма посочена информация за гаранцията във фактурата ви, продуктът няма гаранция, или в момента не е налична информацията за гаранцията.

Изпълнението на условията на гаранцията са задължение на Доставчика. Дори и ако сертификатът за гаранция не е включен, или ако не съдържа цялата информация или условията на гаранцията, правото на клиента да приложи гаранцията остава непроменено. Прилагането на гаранцията е възможно само за „скрити дефекти“, които не са причинени от клиента. Гаранцията не може да бъде приложена в случай на:

  • механична повреда;
  • износване в резултат на употреба;
  • щети или дефекти върху артикула, причинени от неправилна, небрежна и неподходяща употреба.

В съответствие с Член 4 от Наредбата за стоките, гаранционният период започва от деня, в който стоките са доставени на клиента. Ако Доставчикът не успее да отстрани дефектите от артикула в рамките на 45 дни от деня на получаването му след заявка за отстраняване на дефекти, той трябва да замени този артикул с нов, идентичен и безупречно работещ, напълно безплатно.

Можете да откриете формуляр за гаранционен иск тук.

 

ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ

При закупуването на електрическо и електронно оборудване (ЕЕО), вие можете да оставите отпадъците от това електрическо и електронно оборудване (ОЕЕО) на нас (Указ на Словения за отпадъци от електрическо и електронно оборудване, Държавен вестник на РС, No. 72/2018 от 16 ноември 2018).

Ние можем да поемем отпадъците от електрическо и електронно оборудване (ОЕЕО) от домакинството на крайния потребител, ако това електрическо и електронно оборудване е със същия тип предназначение за употреба и се класифицира в същия клас електрическо и електронно оборудване като предоставеното ЕЕО, и ако броят на ОЕЕО отговаря на броя на доставените ЕЕО.

 

ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ

Доставчикът е задължен винаги да предоставя на клиента следната информация (обобщение на законодателството):

  • Идентификация на Компанията (име на компания и седалище, регистрационен номер, ДДС №);
  • информация за контакт, която позволява на потребителя бърза и ефективна комуникация (имейл, телефонен номер);
  • основни характеристики на стоките или услугите (включително следпродажбено обслужване и гаранции);
  • крайна цена на дребно, с вкл. ДДС, или метод за изчисляване на цената, ако изчислението не е сигурно поради естеството на продукта или услугата;
  • достъпност на продуктите (всеки продукт или услуга, които се предлагат на уебсайта, трябва да бъдат достъпни в разумен срок);
  • условия за доставка на продукта или услугата (метод, място и време за доставка);
  • условия на плащане;
  • всички цени трябва да бъдат недвусмислено посочени и трябва да е ясно заявено дали цените включват доставка и ДДС;
  • предупреждения за всякакви допълнителни разходи, които могат да възникнат във връзка с доставката или други процедури;
  • метод на плащане и доставка;
  • валидността на офертата по отношение на време;
  • периода за анулиране на договор и всички условия, свързани с прекратяването (за повече информация кога клиентът има правото да анулира договор и как се извършва процедурата за прекратяване, вижте Член 43.č от ZVPot-F);
  • ясно описана възможност за анулиране на договора с всички необходими детайли за контакт, които позволяват процедурата по рекламация да бъде извършена и регулирана;
  • ясно определени възможности за предявяване на искове за материални дефекти;
  • условия за предявяване на гаранционен иск (вид продукт, процедура).

Доставчикът се стреми да предостави цялата налична информация на своя уебсайт. Въпреки това има възможност да възникнат технически или човешки грешки, за които Доставчикът не носи отговорност.

 

ЗАЩИТА НА ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ

Доставчикът ще защити личните ви данни чрез най-високите стандарти за безопасност и в съответствие с всички действащи закони и наредби (напр. ZVOP-1, ZEKOM-1, GDPR). Доставчикът ще използва личните данни на клиента, за да запознае клиента с офертата, да изпълни поръчката, да изпрати фактура, да изпрати информационни материали и за всякаква друга бизнес комуникация с клиента (напр. бюлетин). В никакъв случай вашите лични данни няма да бъдат изпратени без ваше одобрение на трети страни, освен на доверени бизнес партньори, с които Доставчикът е сключил предварително писмено съгласие за обработка и защита на личните данни. Например, Доставчикът може да изпраща лични данни, когато това се счита за необходимо и в най-добър интерес за вас, примерно при обработка на рекламации или във връзка с доставката. Също така и клиентът носи отговорност за защитата на личните си данни, като той трябва внимателно да подбере потребителско име и парола, както и да защити компютъра си с подходящ софтуер (антивирусна програма).

Личните данни се обработват в съответствие с Политиката за поверителност, която ще откриете тук.

 

ЗАЩИТА НА АВТОРСКИТЕ ПРАВА

NextLevel, d.o.o. управлява онлайн магазина Marco Loretti и е собственик на цялото съдържание (текстове, описания, изображения, видеа, структура на уебсайта и т.н.) в уебсайта www.marco-loretti.bg. В съответствие със Закона и законовите разпоредби за защита на авторските права в Словения (ZASP), Колективното управление на Закона и законовите разпоредби за защита на авторските права в Словения (ZKUASP), както и всички други наредби и разпоредби, свързани с авторските права, Доставчикът изрично забранява използването, копирането и възпроизвеждането на цялото съдържание, публикувано на уебсайта. NextLevel, d.o.o. ще започне наказателно преследване на всички дублиращи се изображения, текстове, видеоклипове, лога и друго дублирано съдържание.

 

КОМУНИКАЦИЯ С КЛИЕНТИ

Доставчикът ще се свърже с потребителя чрез средства за отдалечена комуникация само в случай, че клиентът не се противопостави изрично на това и не поиска прекратяване. Всички електронни съобщения (SMS, имейл и т.н.) ще бъдат ясно и недвусмислено обозначени като промоционални, с ясно видим изпращач. Всички промоционални съобщения, кампании, отстъпки и рекламно съдържание ще бъдат ясно обозначени като такива. Потребителят има правото да се откаже от получаване на рекламни съобщения по всяко време, като Доставчикът трябва да представи ясен метод за отказ. Доставчикът, в ролята на администратор на лични данни, ще зачете искането на клиента за отказ и ще се погрижи клиентът да не получава повече рекламно съдържание.

Можете да откриете повече информация за управлението и изтриването на личните данни в нашата Политика за поверителност.

 

КОМЕНТАРИ, КОМПЛИМЕНТИ, КРИТИКИ

Някои подстраници на уебсайта www.marco-loretti.bg позволяват на потребителите да коментират продукта или услугите. Тази функция на уебсайта предоставя възможност за по-добър поглед върху действителното изживяване и помага за създаване на сплотена общност между потребителите. Всеки изпратен коментар се преглежда от оператора на уебсайта преди крайното му публикуване, за да може да се публикуват коментари, които не са обидни и не съдържат клевети, подвеждащи или фалшиви твърдения. Операторът може да избере да не публикува коментари, които смята, че не допринасят за създаването на по-добра общност от потребители. Когато потребител изпрати коментар на уебсайта, той приема Общите условия и дава на Доставчика разрешение да публикува коментара му на уебсайта си и във всички други канали за комуникация или реклама, независимо от начина им на използване от страна на Доставчика в такива канали (имейл, SMS, Facebook реклами, Google реклами и др.). Чрез изпращането на коментар, авторът се съгласява с автентичността и истинността на твърденията си и уверява, че материалните и авторските права върху написания коментар са негови.

 

ЖАЛБИ И СПОРОВЕ

Чрез качествени услуги и възприемане на честни бизнес практики, които са в съответствие със законодателството на Словения, ние се стремим да избегнем жалбите и споровете, както и да ограничим възможно най-много техния брой. Всички бизнес операции и цялата работа на онлайн магазина на Доставчика се позовават на действащото законодателство за защита на клиента. Регламентите и наредбите на Република Словения уреждат правоотношенията между потребителите на онлайн магазина (клиенти) и Доставчика (оператор на уебсайта). Ако възникнат спорове, ние желаем да ги уредим по приятелски начин. Ако обаче това е невъзможно, съдът на Любляна е компетентният орган за разрешаване на спорове между клиента и Доставчика.

Във връзка с правните норми, Доставчикът не зачита никой орган, който извършва извънсъдебно разрешаване на спорове между клиента и Доставчика, като компетентен за разрешаване на потребителски спорове, които потребителите биха могли да повдигнат в съответствие с приложимото законодателство за извънсъдебно уреждане на потребителски спорове в Словения.

На 15 февруари 2016 г. Европейската комисия представи нова платформа, която да помогне на потребителите и търговците да разрешават онлайн извънсъдебни потребителски спорове, свързани с покупките. Платформата за онлайн разрешаване на спорове е самостоятелна, което позволява на клиентите и търговците в ЕС да разрешават споровете си както за вътрешни, така и за международни онлайн покупки. Чрез платформата споровете се изпращат към национален компетентен орган за разрешаване на спорове, който е свързан с платформата и който е избран от страните членки в съответствие с критериите за качество и е нотифициран пред Комисията. Правното основание за създаване на платформа за уреждане на онлайн спорове е Регламент № 524/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно онлайн решаване на потребителски спорове, който очертава основните функции на платформата и хода на разрешаване на спорове, подадени чрез платформата.

Платформата за извънсъдебно разрешаване може да бъде открита на https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show&lng=BG.

Можете да откриете повече информация в онлайн платформата за извънсъдебно разрешаване на спорове на https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/bg/IP_16_297.